ورود به چت روم
چت روم جوانان و نوجوانان ویژه دهه 70 و 80
ساخت وبلاگ جدید
ساخت وبلاگ جدید و حرفه ای در چند ثانیه

نتایج جستجو برای عبارت :

چهل سال حکومت دین

موضوع بنیادين و مهمّ دیگری که منصور هاشمی خراسانی در کتاب متفاوت و چالش برانگیز خود ،«بازگشت به اسلام»، به آن پرداخته، موضوع حکومت اسلامی است. از نگاه او حکومت بر مردم تنها برای خداوند است و کسی جز او حقّ حاکمیت بر آن‌ها را ندارد و او حاکمیت خود بر آن‌ها را از طریق گرفتن یک نایب یا به اصطلاح «خلیفه» اعمال می‌کند. با این وصف، مبنای شکل‌گیری حکومت اسلامی و مشروعیت ی آن، اذن خاصّ و قطعی خداوند است که برای هیچ یک از حاکمان کنونی در جهان اسل
یکی از اساتید روشنفکرم نکته جالبی را بیان کرد، درباره جایگاه اپوزوسیون در جوامع. 
ایشان فرمود: "درواقع اپوزوسیون، ویژه حکومت های غیردموکراتیک است، زیرا در حکومت های دموکراتیک، همه حق اظهار نظر و نقد دارند." 
این مطلب بسیار اهمیت دارد و جای اندیشه. 
کدام حکومت ها، اندیشه مخالف را میپذیرند و کدام حکومت ها نمیتوانند اندیشه مخالف را بپذیرند و کدام حکومت ها میخواهند اندیشه مخالف را بپذیرند اما از بیان آن واهمه دارند یا نمیتوانند؟
یکی از اساتید روشنفکرم نکته جالبی را به نقل از جناب آقای حسین بشیریه بیان کرد، درباره جایگاه اپوزوسیون در جوامع. 
ایشان فرمود: "درواقع اپوزوسیون، ویژه حکومت های غیردموکراتیک است، زیرا در حکومت های دموکراتیک، همه حق اظهار نظر و نقد دارند." 
این مطلب بسیار اهمیت دارد و جای اندیشه. 
کدام حکومت ها، اندیشه مخالف را میپذیرند و کدام حکومت ها نمیتوانند اندیشه مخالف را بپذیرند و کدام حکومت ها میخواهند اندیشه مخالف را بپذیرند اما از بیان آن واهمه دا
به نظرم برای حکومت راحت تر بود که نسبت به حجاب بی تفاوت باشه
یک اینکه مخالفین هم با حکومت همراه تر میشدن دو اینکه موافقین هم کم کم توقعشون از اجرای احکام در سطح جامعه کمتر میشد
اما خب حکومت متعهد شده و زیر فشار آدمهایی مثل منه که اصرار داریم فضای جامعه محل شکوفایی استعداد باشه نه شهوت های نو به نو مثل باشگاه های همجنس گرایی و غیره
جواب من بود به ی پست در نکوهش حجاب اجباری و نقش حکومت و اینا
اتفاقا برای حکومت و دولت بهتره مردمش انقد مشغول مد و ش
نخبگان، به همان اندازه که وجود حکومت را برای جامعه لازم میدانند، از حکومت ها هم متنفرند.
هر حکومتی، باید مشروعیت نسبی داشته باشد، یعنی؛ موردپذیرش طیف اکثریت مردم باشد. لذا؛ با توجه به اینکه همیشه، اشخاص نا آگاه در یک جامعه، به نسبت سایر اشخاص آگاه همان جامعه خودی، از تعداد بیشتری برخوردارند، حاکمان باید مورد پذیرش اشخاص ناآگاه جامعه قرار گیرند حتی در حکومت های مونارشی و سلطنتی هم این چارچوب باید رعایت گردد. با این دلیل؛ اشخاص آگاه توسط دی
یکی از اساتید روشنفکرم نکته جالبی را به نقل از جناب آقای حسین بشیریه بیان کرد، درباره جایگاه اپوزوسیون در جوامع. 
ایشان فرمود: "درواقع اپوزوسیون، ویژه حکومت های غیردموکراتیک است، زیرا در حکومت های دموکراتیک، همه حق اظهار نظر و نقد دارند." 
این مطلب بسیار اهمیت دارد و جای اندیشه. 
کدام حکومت ها، اندیشه مخالف را میپذیرند و کدام حکومت ها نمیتوانند اندیشه مخالف را بپذیرند و کدام حکومت ها میخواهند اندیشه مخالف را بپذیرند اما از بیان آن واهمه دا
نخبگان، به همان اندازه که وجود حکومت را برای جامعه لازم میدانند، از حکومت ها هم متنفرند.
هر حکومتی، باید مشروعیت نسبی داشته باشد، یعنی؛ موردپذیرش طیف اکثریت مردم باشد. لذا؛ با توجه به اینکه همیشه، اشخاص نا آگاه در یک جامعه، به نسبت سایر اشخاص آگاه همان جامعه خودی، از تعداد بیشتری برخوردارند، حاکمان باید مورد پذیرش اشخاص ناآگاه جامعه قرار گیرند حتی در حکومت های مونارشی و سلطنتی هم این چارچوب باید رعایت گردد. با این دلیل؛ اشخاص آگاه توسط دی
سوالات درس یازدهم مطالعات اجتماعی هشتم 
سوالات متن مطالعات اجتماعی هشتم
                                       
 
1-چه زمانی را میتوان پایان دوره ی ایران باستان دانست؟
از زمان  ورود اعراب مسلمان به کشور ما و فروپاشی حکومت ساسانی
 
2-همزمان با ظهور اسلام در عربستان چه کسی بر ایران حکومت می کرد واوضاع ایران چگونه بود؟
خسرو پرویز بر ایران، حکومت می کرد. او دعوت پیامبر (ص) را برایقبول اسلام نپذیرفت. وقتی خسروپرویز به دست 
پسر خود به قتلرسید، رقابت و دش
یه نگاهی بندازیم به حکومت معاویه و امام علی( ع)بزرگترین تفاوتی که این دو حکومت داشتن این بود که در زمان معاویه  به مردم فقیر و بیچاره که عموم جامعه رو تشکیل میدادن ظلم میشد و بیت المال بین مسئولین و آقایان ژن خوب تقسیم میشد و مردم عادی هر روز بدبخت تر و بیچاره تر میشدن ولی زمان حکومت امام علی (ع) برعکس این حالت اتفاق افتاد و آقایانی که نمیتونستن بیت المال رو حیف و میل کنن بعد از مدتی به جنگ امیرالمؤمنین رفتن. در حقیقت در هردو حالت مردم امیر المو
رهبرانقلاب:
در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترامی شد، این موضوع نباید اخلاق و رفتار او را با مردم تغییر بدهد و او را از مردم دور کند.
۹۷/۷/۲۳
پ‌ن: با این معیار، تشخیص مسئولین #علوی و #اموی از یکدیگر کار سختی نیست.
مشکل آذربایحان با مجاهدين خلق این است که آنها موافق حجاب اجباری هستند. و از نظر آنان حکومت جمهوری اسلامی درست است.آنان فقط با ها مشکل دارند.و رضا پهلوی مخالف تحصیل به زبان مادری است.و مخالف حکومت دسانترال است.آذربایجان در پی منافع خود حاضر به اتحاد با هر گروهی(به جز سیستم فعلی) است.و حاضر است حکومت دسانترال و انتکتوال را بپذیرد. آذربایجان به یک بورس فعال معتقد است و آمریکا می تواند یک برادر اصلی باشد.
دموقراسی یعنی حکومت مردمی یعنی مردم یک سیستم را انتخاب میکند که این سیستم که مردم انتخاب کردن کشور را به جلو و به بیشرف برساند ان حکومتی که مردم انتخاب کردن از نظر اقتصادی و رفاه کشور را به یک کشور بیشرفته برساند معمولان حکومتهای مردمی چون مردم حکومت کشورشون انتخاب کردن این حکومت برای کل مردم است چه اونکه دارند چه اونکه ندارن اگر بخواهیم حکومت مردمی در اسیا نام ببریم فقط حکومت ایران است که در کل اسیا حکومت مردمی دارد چون این حکومتها مردمی ه
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در عزاداری سید و سالار شهیدان آداب و رسومی وارد شد که بعضی علما  آنرا بدلیل  وهن شیعه حرام دانستند.
سوال این جاست آیا تنها حکومت شیعه در جهان که کوچکترین حرکت حاکمان و مسئولان و کارگزاران حتی دون پایه ترین سرباز زیر بزرگترین ذره بین وهابی ها و صهیونیست می باشد،تا نقطه ضعفی یافته و آنرا دست آویزی بر رد اعتقادات شیعه سرخ علوی قراردهند
اختلاف طبقاتی اختلاس و حقوق های نجومی باعث وهن سی
کتاب حکمرانی حکیمانه نوشته مصطفی دلشاد تهرانی است که انتشارات دریا آن را در 350 صفحه منتشر کرده است.«حکمرانی حکیمانه» توصیف و شرحِ منشوری بی‌نظیر از اصولِ حکمرانی و خلافت است.نام امیرمؤمنان علی علیه السلام و  یاد حکومت کوتاه آن حضرت چنان با توحیدمحوری، آزادی، برابری، دادگری و حقوق انسانی عجین شده است که نمی‌توان از حاکمیت احکام الهی و استقرار توحید سخن به میان آورد و حکومت توحیدمحورانه امیرالمؤمنین علیه السلام را تصور نکرد، ن
بربرها انسان هایی تنومند از اقوام آفریقایی بودند که با مهاجرت به اروپا توانستند با تکیه بر قدرت بدنی خود در حکومت روم نفوذ کنند و با گذشت زمان حکومت را بدست بگیرند.بازی BarbarQ نبردها و درگیری های این قوم با دیگران را به تصویر کشیده و از شما می خواهد با بهره گیری از […]دانلود رایگان نرم افزار و برنامه
یکی از تفاوت های عمده حکومت
اسلامی با سایر حکومت ها آن است که در حکومت اسلامی قوانین به گونه ای است که
بیشترین هماهنگی را با سنن و قوانین تکوینی الهی دارد. یعنی اگر کسی بخواهد رفتار
خود را بر اساس سنت های الهی در جهان تنظیم کند در حکومت اسلامی بیشترین امکان
برای او فراهم است تا با کمترین مانع این کار را انجام دهد. این در صورتی است که
حکومت های غیر دينی وما چنین مسئله ای را لحاظ نمی کنند حال ممکن است در برخی
مسائل با سنن الهی هم جهت باشند و در ب
 مدت حکومت حضرت مهدی (عج) چند سال است؟در مورد مدت حکومت حضرت صاحب، حجة بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، در روایات از 7 سال تا 70 سال یا بیشتر بیان شده است و معلوم است که پاسخ‌ها به تناسب سؤالاتی است که آنها در اختیار ما نیست. اما بدیهی است که این مدت کوتاه نخواهد بود. چرا که بیش از هزار سال دعای منتظران مبنی بر «و تمتعه فیها طویلاً» بدون عنایت خداوند و استجابت نخواهد ماند.اما، این حکومت، پس از سالیانی دعوت و حتی جنگ و خونریزی استقرار می‌
در این حکومت آنقدر اوضاع خراب شده است که هرکس میخواهدمشکلش را حل کنند باید دسته جمعی استعفا بدهد یا شلوغش کند و به سرتاپای نظام تف کند و فحش بدهد تا حقوق خود را بگیرد والا حکومت به دادش نمیرسد این بود آرمان خمینی کبیر؟! این بود آرمان های صد ها هزار شهید انقلاب و جنگ؟!! اگر میخواستید این طور حکومت کنید بهتر نبود بگذارید شاه کار خودش را بکند و شما هم حوزه های علمیه را عملیه نمیکردید! شما که مجبورید برای حفظ این نظام با آرمان های الهی دست به دامان
سوالات درس 13 مطالعات اجتماعی هشتم
سوال های مطالعات اجتماعی هشتم
 
1-سه سلسه ترک تبار که از اواخر قرن 4 تا اوایل قرن 7 در ایران حکومت کردند را نام ببرید.
غزنویان – سلجوقیان – خوارزمشاهیان
2- غزنویان که بودند و چرا به این نام مشهور شدند؟
غزنویان دودمانی تر ک تبار بودند که چون حکومت خود را از شهر غزنین )غزنه( آغاز کردند بهاین نام مشهور شدند.
 
3-غزنویان چگونه پس از سامانیان به قدرت رسیدند؟
پس از ضعف سامانیان ، محمود غزنوی که حاکم غزنه بود، خراسان را
به نام خدای مهدی عج

رهبرمعظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه:وقتی پیامبر از دنیا می‌رفت، این حکومت،
حکومت مستقری بود که می‌توانست الگوی همه‌ی بشریت در طول تاریخ باشد؛ و اگر
آن حکومت با همان جهت ادامه پیدا می‌کرد، بدون تردید تاریخ عوض می‌شد؛
یعنی آنچه که بنا بود در قرنها بعد از آن - در زمان ظهور امام زمان در
وضعیت فعلی - پدید آید، در همان زمان پدیده آمده بود. دنیای سرشار از عدالت
و پاکی و راستی و معرفت و محبّت، دنیای دوران امام زمان است که زن
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: پس از اعتقاد به اصل مهدویت، آشنایی با سیره حکومت مهدوی از مهمترین مباحث مهدویت در این مقطع از تاریخ اسلام است.



آیت الله محمدی ری شهری در یکصد و سی امین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج) اظهار کرد: این اعتقاد هم از بعد بین‌المللی با اهمیت است زیرا که ما نظام و مکتب خودمان را مدیون این اعتقاد و زمینه ساز برای آن جریان مهم انقلابی و اسلامی می‌دانیم و نیز از ن
• نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است. • بر خلاف تصور برخی افراد، حکومت فقط وظیفه‌ی تأمین رفاه و آزادی و استقلال ی مردم را ندارد، بلکه حکومت در قبال دين و اعتقادات مردم نیز وظیفه دارد.• این شبکه‌ی مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و ی است، اما داخل در جناح‌بندی‌های گوناگون مردم و جناح‌های ی نیست.•  نماز جمعه نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلا
مدلهای دينی #سکولاریسم:دو مدل اخیر که از نظر گذشت مدل های غیر دينی سکولار بودند اما مدلی که ذیلا می آید ازسوی برخی به اصطلاح دينداران در نسبت دين و دنیا  ارائه شده که نقش دين را به حداقل فرو کاهیده است و آن را به حاشیه زندگی فردی و اجتماعی می راند که رهاورد آن سکولاریسم است.نظریات دين باوران سکولار مختلف است و قرائت های مختلف گوناگونی از آن وجود دارد که ذیلا به آنها اشاره میشود:
1)دنیا محوری(تفکیک دين و دنیا):غایت شأن و مسئولیت دين توجه به ام
پاورپوینت ولایت فقیه و حکومت اسلامی
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 219
 
 
 
 
 
 
 
مقدمه
« ولایت» مهم ترین اصل دراسلام و نگهبان توحید، نبوت، عدالت ومعاد است.
امام باقرعلیه السلام می‏فرماید : « اسلام بر پنج چیز بنیان نهاده شد، برنماز، زكات، روزه، حج و ولایت و بر هیچیك از اینها چون ولایت توصیه نشده است، اما مردم چهار چیز را گرفتند و ولایت را رها ساختند .»به روز ترین مرجع فایل های فروشگاهی
پاورپوینت درس نهم تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم ویژگى هاى حکومت رضاشاه                نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 35 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: درس نهم ویژگی های حکومت رضاشاه در این درس به طور فشرده با شاخصه های حکومت و ت های فرهنگی و مذهبی دورة پهلوی اوّل آشنا می شوید. هدف از طرح این مباحث، آشنایی بیشتر شما با ابعاد فرهنگی و اجتماعی دوران حکومت رضاشاه است. الف - وابستگی: آغاز حکومت پهلوی نقطه عطفی
در حکومت آخرین، باید هر (با اغماض) ملتی دستاوردی داشته باشد تا بتواند با آن حکومت همراه شود؛ فلذا سنت‌های خوب جوامع دیگر را به اسم غیر اسلامی بودن پس نزنیم و سنت‌های بد ایرانی‌مان را هم با همین بهانه تمدید نکنیم. ایدئولوژی اصلی مایی که به دين (اسلام) معتقدیم، فراملیتی و فرانژادی است. پس تمرین کنیم ذهن‌ها و زندگی‌هایمان از غذا تا آداب و رسوب، آن‌چه خوب و قابل استفاده است را یاد بگیرد و بابت این کار احساس عذاب وجدان و غیر ایرانی شدن نداشته ب
حکومت همه اصناف مردم قبل ظهور
شیخ نعمانی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۵۳ - حدثنا أحمد بن محمد بن سعید قال: حدثنا علی بن الحسن، قال: حدثنا محمد بن عبد الله، عن محمد بن أبى عمیر، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: " ما یكون هذا الامر حتى لا یبقى صنف منالناس إلا وقد ولوا على الناس حتى لا یقول قائل " إنا لو ولینا لعدلنا " ثم یقوم القائم بالحق والعدل.
هشام بن صالح گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: این امر (ظهور) اتفاق نخواهد افت
هر کسی که دغدغه مردم را دارد، باید کاری کند که مردم به ایمان، تبعیت و اطاعت قلبی کشانده شوند، مردم ایران، مردمی مؤمن، دين باور، معتقد به مبانی و برای فداکاری در این راه آماده‌اند، بنا بر این کسانی که می‌خواهند مردم یک نقش عملی و عینی داشته باشند و حکومت الهی با جنبه مردمی توأم شود، باید جاذبه‌ها و زیبایی‌های این مسأله را از نظر عقل و منطق بشری تبیین کنند و مردم را برای حضور در صحنه به شوق آورند. مردم نیز با ایفاء نقش واقعی خود، همواره ناصر
مقدمهدر دوره حکومت امویان تا زمان عمر بن عبدالعزیز نه تنها حکومت در پى تشویق مردم به گسترش علم نبود ، بلکه مانع آن بود و تا پایان قرن اول هجرى نوشتن تاریخ و روایات ممنوع بود ، به همین جهت این دوره را عصر بى خبرى نام نهاده‏ اند . از زمان عمر بن عبدالعزیز به بعد وضع دگرگون شد و امام باقر (ع) و امام صادق(ع) توانستند ، از فضاى موجود بهره بگیرند و شاگردان بسیارى تربیت کنند .
بدون هیچ اطلاع قبلی، دوتا کلاسم از سه تا کلاس اون روز کنسل شد.
من موندم و یه عالمه وقت خالی که نمیدونستم باید باهاش چی کار کنم.
گفتم برم بشینم توی کتابخونه محبوبم و برای امتحان هفته دیگه یه کمی درس بخونم.
کتابخونه پر بود از بچه قد و نیم قد که براشون کلاس اریگامی گذاشته بودن. کلاسشون که تموم شد یه دختر 11 ساله با موهای بلندی که از دو طرف بافته بود، اومد نشست روی صندلی کنارم و شروع کرد به درس خوندن.
امتحان تاریخ داشت و میخواست جواب سوال هایی که یه
چشمان تو شرط من است
مشروطه خواه تو شدم
قسمتی از آهنگی است که سالار عقیلی خوانده است. این بهانه ای باشد برای پرداختن به این موضوع. یعنی درصد زیادی از مردم تصور میکنند مشروطه از شرط و شروط آمده است. 
مشروطه از لغت constitution فرهنگ غرب گرفته شده است و لغت مورد استفاده آن در فارسی ابتدا از فرهنگ عثمانی charterd وارد فرهنگ زبانی ما شد. 
فقط یک جستجوی ساده در فرهنگ لغت نیاز است.
در نامه ای از محمدعلی شاه اینچنین آمده است که: ایران بطوریکه دستخط فرموده و به عم
"" زنده باد ای 
زنده باد حکومت خمینی ""
شیشه شکستیم و شدیم شیشه سازِ روزگار
لعنت به این روزگار که ارکان نمرودی اش زنده اند
ترامپ آرام بخواب، عزیزم من همجنس باز نیستم
من قلدرِ معرکه های ناقدر نیستم
من گوش به فرمانِ امامِ قدسم
"" زنده باد ای 
زنده باد حکومت خمینی ""
«جمهوری»، یعنی مردمی و نه استبدادی و استکباری. جمهوری اسلامی، حکومتی مردمی
است که با قیام مردم برای برپایی حکومت دينی و الهی شروع شده و با همراهی و تولّی آن‌ها
بقای آن تضمین گردیده است. به عبارت ساده‌تر، مردم در امور اجتماعی و ی مشارکت
و دخالت و نظارت دارند و حکومت، استبدادی یا متّکی بر بیگانگان نیست.
ادامه مطلب
دکتر عباسی به دلیل انتقاد از آقای به هفت ماه حبس محکوم شد ؛ دلایل روشن آقای عباسی نشان می دهد که دولت آقای ، جمهوری اسلامی را دارد به حکومت لیبرالی و غرب زده متصل می کند . بنابر سخنرانی های آقای عباسی ، حکومت لیبرالی و غرب زده برای جمهوری اسلامی بسیار زیان آور و باعث نابودی ارزش های انقلاب به خصوص اسلام می شود ؛ طوری که حتی امام خمینی (ره) با این اندیشه ها و حکومت های بشری همانند لیبرال به خصوص لیبرال غرب مخالف سرسخت بود و امام
حکومت هدایت اراده های عمومی و تطبیق آنها با خواسته های الهی است. خواسته های الهی همان خواسته های مردمی است و خواسته های مردم نیز همان خواسته های الهی است. البته منظور خواسته های ناروا و غیر فطری نیست بلکه خواسته های فطری بشر که اگر پیگیری شود کاملا منطبق بر خواسته های الهی است.
امام و رهبر الهی همان کسی است که این اتصال را بر قرار می نماید. اتصال و به هم رساندن اراده عمومی و خواسته های الهی. امام همان عامل اتصال بین زمین و آسمان است.(در دعای ندب
جو رسانه ای امروز به مادی گرایان مرتبط است ؛ طوری که تمامی جنگ های روانی و فتنه را مادی گرایان و غرب زده ها بر عهده دارند ؛ چه بسا یک عده می گویند که پول ما از افغانستان هم بی ارزش شد ، یک نگاه مادی گرایانه است . امروز نباید کارنامه و ملاک یک حکومت را پول و ثروت گذاشت ، بلکه کارنامۀ یک حکومت ، ملاکش انسان سازی است . متأسفانه تفکر لیبرال غرب و سکولاریسم که در ذهن مردم نفوذ کرده ، این اجازه را نمی دهد که حکومت با یک قانون اساسی که پایۀ اسلام است جلو
 هیچ کس نمیدانست منظور از شعار نه شرقی نه غربی استانهای شرقی و غربی کشور است، استانهای مرکزی آباد شدند و استانهای مرزی آرام. شهرهای مرزی تاوان بزرگ ماندن ایران و بزرگتر شدن شهرهای مرکزی را یک جا پرداخت کردند. روشنفکرتر از مرکزنشینان میدانستند ایران ناموس ایشان است اما مال ایشان نیست. نفت تا به مرکز میرسید در راه بوی بدش نیز گرفته میشد تا در این استحمار هیچ کس نفهمد در آبادیِ نفت، آبِ خوردن، آبِ استحمام نیست. چون استانها اعضای یکدیگر بودند،
سال‌ها پیش، از یک مربی سرشناس پرسیدند که چرا پسرت را گذاشتی نوک حمله؟ جواب داد: «تیم، تیم خودم است، دلم بخواهد، عمه‌ام را هم می‌گذارم فوروارد.» این قصه دامنه‌دار شکل برخورد حکومت‌ها با رسانه‌هاست که نمونه اخیرش را در بازی کاغذ رومه‌ها می‌توانیم ببینیم.
از همان زمانی که محمدشاه قاجار به میرزاصالح شیرازی دستور می‌دهد «برای تربیت رعیت» کاغذ اخبار را منتشر کند تا به امروز همیشه این حکومت‌ها و دولت‌ها بوده‌اند که رسانه‌ را تیول خود
بعد
از انتشار اخبار مبنی بر کشته شدن ذاکر موسی فرمانده گروه غزوةالهند در
کشمیر، حکومت نظامی در مناطق مختلفی از دره کشمیر اعمال شده است. دیروز در
بعضی مناطق درگیری هایی میان جوانان معترض و نیروهای امنیتی اتفاق افتاد.ترس از گسترش تظاهرات سبب شده است که دره کشمیر هم چنان در شرایط حکومت نظامی قرار گیرد. _______________________________در
حالی که کشمیر اعتراضات متعددی را در دوره های مختلف از جمله اعتراضات دهه
۹۰ و سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ را تجربه کرده است اما از
Usually,the corrupt governments and governments that the twelfth imam of the world is suffering for them is trying to make use of media, movies , serials , camputer games and lying that people believe in the true imam of the true to replace it whith a fake imam and to ruin the character of the true and correct imam in the minds of the people in order to forget his people.معمولا ، حکومت ها و دولت هایی که امام دوازدهم جهانیان برای آن ها ضرر دارد سعی می کنند تا با استفاده از رسانه ، فیلم و سریال ، بازی های کامپیوتری و دروغ پردازی کاری کنند که مردم امام حقیقی را رها کنند و یک امام دروغین جایگزین او کنند و شخصی
زمانی که دیکتاتورها از دنیا‌ می‌روند، از میهن خویش بیرون‌ می‌روند، از قدرت کنار می‌روند، تازه می‌فهمند آن چه اصالت دارد قدرت نیست، ضعف بشر است. ضعف در فهم این واقعیت ساده که تو به تنهایی نه قدرت انجام هر کاری را داری و نه تا ابد قدرت داری. بعد از آن همه آدم‌‌کشی و وقت‌کشی تازه می‌فهمند نوار پا ندارد و بیگانگان در اعتراضات مردم دست ندارند. با رفتن دیکتاتورها عامل وحدت مردم یعنی مبارزه با دیکتاتور از بین‌ می‌رود و مردم در صفوف جداگانه پ
حضرت علی(ع) در کل زندگی و دوران حکومت خود الگوی رعایت ی بودند.
با بیان اینکه تقوای ی ممکن است در جامعه امروز ترکیب متناقضی به نظر برسد، بسیاری از صاحب نظران بر این اعتقاد هستند که جمع تقوا و اخلاق با ت غیر ممکن است؛ چراکه اگر هدف از ت و حکومت برای تشکیل حکومت باشد، قدرت و ت نیز باتقوا و اخلاق جمع نمی‌شود.
حضرت علی(ع) حکومت و ت را در خدمت اقامه عدل می‌خواستند، و آن حضرت عنوان می‌کردند که اکر این حکومت نتواند حقی را برپا
➊ هیچ اندیشه ی روشنی در مقام تایید یک نظام طاغوتی بر نمی آید. مسئله فقط جلوسِ یک شاه تاجدار یا رهبر معمم در راس حکومت نیست. مسئله اصلی، نظام ی حاکم بر کشور است. انقلاب ۵۷ در ایران صرفاً دگرگونی و تغییر نظام سلطنتی به یک جمهوری بود که می خواست مبتنی بر اسلام باشد.
➋ معتقدم دين، تنها نسخه شفابخش بشریت است که حکمرانی فقط بخشی از نظام یکپارچه و دقیق آن است، همانطور که فقه و شریعت جزئی از کلّیت دين است. اثربخشی دين البته لوازمی دارد که بدون آن
   این فیلم سانسور شده و هیچ گونه صحنه غیر اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی ندارد.
نام فیلم : Enemy of the State 1998 دشمن حکومت ژانر: اکشن | پلیسی | معمایی محصول: آمریکا کارگردان: تونی اسکات ستارگان: ویل اسمیت، جین هکمن، جان ویت، جک بلک، بری پپر، رجینا کینگ سال تولید: 1998 میلادی مدت زمان: 113 دقیقه داستان فیلم: «رابرت کلیتن دين» ، وکیل دادگستری، به فروشگاه می رود تا برای همسرش هدیه ای بخرد. اما خودش نمی داند که در ساک خریدش، نواری ویدئویی انداخته ا
امربه‌معروف، یک مرحله‌ی گفتن و یک مرحله‌ی عمل دارد. مرحله‌ی عمل، یعنی اقدام با دست و با زور؛ این مرحله، امروز به عهده‌ی حکومت است و باید با اجازه‌ی حکومت انجام بگیرد و لاغیر. اما گفتن با زبان، بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام بدهند.
فصل دوم: معارف، مقاصد و توقعات انقلاب اسلامی ایران
• در پیکره‌ى جامعه که هر قشر حکمِ عضوى از اعضا را دارد و وظیفه‌اى بر دوشش است، ان دو وظیفه و شأن دارند: یک شأن، شأنِ مغز است و شأنِ دیگر، شأنِ زبان. شأن همه‌ى متفکّران و فرزانگان و خردمندان و روشنفکران در یک جامعه، شأنِ مغز است. علماى دين هم، چنین شأنى دارند؛ یعنى باید بیندیشند و مردم را هدایت و راهنمایى کنند. اما علاوه براین، یک شأن دیگر هم براى علماى دين وجود دارد که همان شأنِ زبان است: «قوام الدّین باربعه: بعالم ناطقٍ مستعمل له.» چق
حکومت برای انسان مثل زمین است برای بذرهمانطور که زمین باید بستری باشد مناسب برای رشد بذر تا بتواند میوه خودش را به ثمر برساند، همانطور هم حکومت  باید بستری مناسب باشد برای رشد انسان تا بتواند محصولش را که مهر و محبت و وحدت است به ثمر برساند.همانطور که زمین و بذر از هم جدا هستند و البته هر دو لازم و موم، همانطور هم حکومت و انسان باید از هم جدا باشند و بین آن ها تفکیک قایل شد.حکومت هم باید مثل زمین که اجازه میدهد هر بذر و گیاهی میوه خودش را ب
34. آقای عباس
لسانی قهرمان آذربایجان است .ولی فرق او با احمد اوبالی این است که اوبالی هم
آذربایجان را می شناسد. و هم در غرب زندگی کرده است. بنده و بسیاری به اندازه او
تجربه نداریم. در ثانی حکومت شاه بهتر از این حکومت بود. ثروت کشور به این اندازه صرف
فساد و اختلاس نمی شد.اگر هم بد بود ، خیلی عالی تر از این رژیم بود. این را
ها نگویند، بلکه از سایرین در مورد آزادی و دين آن دوره  بپرسید.بنده هم شنیده ام که تبعیضی در حق
آذربایجانی ها بود.حال یک مث
بسم الله الرحمن الرحیم 
یا جوادالائمه
با آغاز حکومت ابابکروعمر و خانه نشینی داناترین فرد در تاریخ بشریت امیرالمومنین علی علیه الاف السلام ،نابودی تمدن و فرهنگ و دانش آغازشد.
وقتی ابابکر و عمر، علی را باکشتن همسرش،تنهادختر پیامبر ،در پیش چشمانش خانه نشین کردند،دستور دادند هرآنچه از زمان پیامبر نوشته شده بود و نگهداری می‌شد جمع آوری و سوزانده شود،و نوشتن و نقل هر مطلبی از پیامبر که دانش محض بود،ممنوع و حرام اعلام گردید،با قدرت گرفتن این
یکی از مهم ترین روش های حکومت ها برای کنترل بشر وادار کردن او به مشارکت در انواع رقابت هاست. رقابت مالی، رقابت علمی، رقابت ورزشی، رقابت در زیبایی و . رقابت هایی هستند که افراد و جمعیت ها به آن مشغول نگه داشته می شوند. رقابت ها بین افراد یا بین دو گروه، دو تیم، دو شهر، دو کشور، دو آیین و . ایجاد می شوند و بشر را کاملاً سرگرم و، برای حکومت، بی خطر می کنند. بشری که سرگرم رقابت است، کم تر فکر می کند، کم تر تأمل می کند و در نتیجه کم تر به رازهای جهان پ
داستان بازی تاج و تخت فصل هشتم در ادامه هفت فصل قبلی است شما در گیم آف ترونز 7 خاندان اصلی وجود دارند و در این بین یک پادشاه بر تمام ان ها حکومت می کند و بر تمامی ان اقلیم ها و لردهایشان تسلط دارد اما این قضیه همیشگی ندارد و هر بار ممکن است کسی از این اقلیم ها پادشاه را به چالش کشیده و یا حتی خود را پادشاه بداند و بر سر تخت به مشاجره بپردازد در فصل اول خواهیم دید که رابرت بر این 7 اقلیم حکومت می کتد و در این بین ند استارک که والی شمال و قلعه وینترفل
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حفظ و اداره یک جامعه متشکل، مستم وجود سازمان هایی از قبیل سازمانهای اداری، دفاعی و قضایی می باشد که مجموعه آن ها سازمان حکومت جامعه را تشکیل می دهد. حکومت دارای وظایفی است از قبیل حفظ نظم و امنیت، اجرای عدالت و دفاع از مملکت، که برای انجام این وظایف ناگزیر مخارجی را متحمل می گردد که منبع اصلی برای پرداخت این مخارج مالیات است.

متن کامل خبر: ضمانت های اجرایی قوانین مالیاتی
علت نیتی مردمواقعیتاً ت و اقتصاد ایران ، متبلور خواست
ملت ایران نیست. چون حکومت ایران در دست یک قشر است. مثلا فرضا حکومت ایران دست
قشر مهندسین است.حکومت ایران در دست قشر است.این قشر مکانش
تنها ایران نیست. با های یمن و مصر و عراق و افغانستان همسو هستند. و ت و
اقتصاد ایران از خواست جمعی بخشی از های پخش شده در منطقه تبعیت می کند.نه از
خواست ملی ایران. این است که تنش به وجود می آورد.برای همین است که  باید حکومت مردمی ب
هدف اصلی از بنا شدن ولی فقیه پیاده سازی حکومت اسلامی است. در این نوع حکومت است که امکان بندگی خداوند و هدف خلقت انسان تحقق پیدا خواهد کرد.
از وظایف ولی فقیه آن نیست که تمامی موضوعات و مشکلات جامعه را در سخنرانی‌های خود عنوان نماید.
نظیر داستان حضرت مسلم ع در کوفه که حضرت مسلم نمی‌توانست تمامی موازین جامعه اسلامی را(به درخواست خود کوفیان) در کوفه به اجرا درآورد و نیاز به حضور امام حسین ع بود تا ایشان مصادیق حکومت اسلامی را در جامعه کوفه پیاده
بر اساس چاپ هشتاد و یکم انگلیسی (1985)

 نویسنده: عجاج نویهض تنظیم و ویرایش: سایت حرف آخر

پروتکل پانزدهم
وقتی موفق شدیم از طریق کودتاهایی که ترتیبی خواهیم داد تا در سراسر جهان همزمان علیه حکومت ها که کاملاً ضعیف و پا در هوا شده و این امر بر مردم نیز آشکار گردیده است، حکومت خود را برپا کنیم (که شاید تا یک قرن دیگر به این هدف دست یابیم) یا هرگونه توطئه ای علیه خود مبارزه خواهیم کرد، و هر کس را که بر ضد ثبات حکومت ما قیام مسلحانه کند بی رحمانه خواهیم
به نام او  برای او  به یاد اوگفت وشنود: گفت: میاید بریم استخر ؟ گفتم: شرمنده ، پول ندارم ! گفت: میهمان ما. شهرداری به ریئس و مشاوران و رؤسا ی نواحی  و . کارت طلایی داده که می توانند رایگان از امکانات بیت المال استفاده کنند. گفتم: به به . خوشا به سعادت شما آقازاده ها ! گفت: چطور ؟ گفتم: آخه حکومت اسلامیه عدالت سردره آنه. بابا اون فردی که پول نداره از این خدمات محرومه ، اون فردی که پول پارو میکنه تمام خدمات را برایش می ریزند. این چه وضعیتیه! ادام
«برای ملت مسیحی آن دوران نه تنها ضرورت آموختن زبان و خط لاتین وجود نداشت بلکه تعلیمات عمومی بکلی مردود بود. اما وضع کشورهای اسلامی به گونه‎ای دیگر بود. حکومت اسلامی علاقمند بود که امور رعایا در مسیر طبیعی و صحیح قرار گیرد. از این رو امر تعلیمات در دست حکومت بود. بچه‌های طبقات مختلف به مدارس ابتدایی می‎رفتند، آن هم در مقابل مبلغ کمی که برای همه امکان پذیر بود. و از زمانی که معلمان را حکومت بر سر کار می‎گمارد برای بچه‎های افراد بی
بنام خداوند جان و خرد ت و حکومت در عصر اطالعات  مقدمه:  دنیا از اوایل دهه 1990م بتدریج وارد عصر نوینی شده است. عصر نوین حیات بشر  معموال با اصطالحات و نظریات جدیدی توصیف و تعیین می شود: جهانی شدن، عصر اطالعات،  عصر رسانه ها ، پست مدرنیسم، جامعه اطالعاتی و جامعه شبکه ای برخی از این مفاهیم اند. تکنولوژی  ها و اطالعاتی مجموعه وسیع و متنوع از فناوری هاست که برای برقراری ارتباط میان انسانها ) انواع  پیامهای کالمی
دين چیست? 
دين  یک ابزار یا وسیله ای است  که با اصول اعتقادی وفروع وبرنامه های  عملی  که دارد ,وازسوی پروردگار یکتا, به وسیله پیامبران به بشر ارائه و ,توسط انسان جستجو گر پذیرفته میگردد تا او را به تکامل وسعادت دنیا وآخرت ,و  نزدیک شدن انسان به صفات  خداوند  ی است برساند. و این هدایت ازطریق کتاب راهنمای آن  دين  صورت میپذیرد .
ديندار کیست ?
کسی که یکی از این ابزارها را برگزیده و به آن عمل مینماید. 
حکومت دينی یعنی چه? 
اول حکومت را تعربف میکنیم
اگر بخواهیم از کتاب‌های مشهور و عامه‌پسندی که مستقیم یا غیرمستقیم
به حکومت‌های کمونیستی اشاره کرده‌اند نام ببریم، حتما کتاب‌های «قلعه‌ی حیوانات»
و «۱۹۸۴» جرج اورول در
لیست ما خواهند بود. اورول در هر دو کتاب، با زبان استعاره و تمثیل به‌ خوبی خطرات حکومت‌ کمونیستی (و هر حکومت دیگری با
آن ساز و کار) را به ما نشان می‌دهد. در عین حال، این کتاب‌ها به ‌واسطه‌ی زبان استعاری‌شان می‌توانند مبالغه‌آمیز
فرض شوند. بنابراین در کنار این نوع کتاب
ببینید!!! من کاملا متوجهم که در برخی موارد زندگی در ایران به بن بست میرسه از خیلی جهات. اما یک نکاتی هست که باید توجه کرد. به عنوان مثال: اگر کارهایی که در ایران کرده در هر کجای دنیا کرده بود قطعا با مشکل مواجه میشد. چرا؟ چون کلا مشکل ی در کل دنیا ایراد بوجود میاره. یک شخصی اگر در خاک آمریکا مشکل ی داشته باشه به هر دلیلی سازمانهای اطلاعاتی اون فرد رو تحت کنترل میگیرند و برای اون فرد دردسر ایجاد میکنند. این فرد میتونه یک خواننده
حکمرانی حکیمانه
پدیدآور: مصطفی دلشاد تهرانی
ناشر: دریا/ تعداد صفحات: ۳۵۳
«حکمرانی حکیمانه» توصیف و شرحِ منشوری بی‌نظیر از اصولِ حکمرانی و خلافت است.
نام امیرمؤمنان علی علیه السلام و  یاد حکومت کوتاه آن حضرت چنان با توحیدمحوری، آزادی، برابری، دادگری و حقوق انسانی عجین شده است که نمی‌توان از حاکمیت احکام الهی و استقرار توحید سخن به میان آورد و حکومت توحیدمحورانه امیرالمؤمنین علیه السلام را تصور نکرد، نمی‌توان آزادی را تصور کرد و رفتار آز
در زمان خلافت على علیه السلام در کوفه ، زره آن حضرت گم شد. پس از چندى در نزدِیک مرد مسیحى پیدا شد. على او را به محضر قاضى برد و اقامه دعوى کرد که :((این زره از آن من است ، نه آن را فروخته ام و نه به کسى بخشیده ام . و اکنون آن را در نزد این مرد یافته ام ))
قاضى به مسیحى گفت : خلیفه ادعاى خود را اظهار کرد، تو چه مى گویى ؟
او گفت : این زره مال خود من است و در عین حال گفته مقام خلافت را تکذیب نمى کنم (ممکن است خلیفه اشتباه کرده باشد)
قاضى رو کرد به على و گفت : تو
 
اگر نگاهی به تاریخ انقلاب بیاندازیم می بینیم که نقش مردم در موفقیت های انقلاب از همه پر رنگ تر بوده از پیروزی انقلاب گرفته تا (حقیقتا)معجزات جهاد سازندگی و دفاع مقدس؛ بعد از آنها نیز که جبهه فرهنگی عرصه ای جدید برای فعالیت شد، کارفرهنگی بسیج مردمی در دهه های گذشته که بواسطه همین مردمی بودن بسیار پر خیر و برکت بود، از بارزترین مصادیق این مدعا است. 
به عینه می توان گفت که این کارهای مردمی،نقشی اساسی در افزایش وجهه کارآمدی حکومت داشت. 
طی فرص
دين چیست? 
دين  یک ابزار یا وسیله ای است یا به اصطلاح امروزی یک اپلیکیشن است ،  که با اصول اعتقادی وفروع وبرنامه های  عملی  که دارد ,وازسوی پروردگار یکتا, به وسیله پیامبران به بشر ارائه و ,توسط انسان جستجو گر پذیرفته میگردد تا او را به تکامل وسعادت دنیا وآخرت ,و  نزدیک شدن انسان به صفات  خداوند  ی است برساند. و این هدایت ازطریق کتاب راهنمای آن  دين  صورت میپذیرد .
ديندار کیست ?
کسی که یکی از این ابزارها را برگزیده و به آن عمل مینماید. 
حکومت دين
⭕️داستانهای مدیریتی ( روزگار دلار و کلید)

◾️شاه به وزیر دستور داد که تمام شترهای کشور را به قیمت ده  سکه طلا بخرند.
❗️وزیر تعجب کرد و گفت: اعلیحضرت حتماً بهتر می دانند که اوضاع خزانه اصلاً خوب نیست و ما هم به شتر نیاز نداریم.
شاه گفت فقط به حرفم گوش کن و مو به مو اجرا کن.وزیر تمام شترها به این قیمت را خرید.
〰️شاه گفت حالا اعلام کن که هر شتر را بیست  سکه می خریم. وزیر چنین کرد و عده دیگری شترهای خودشان را به حکومت فروختند.
〰️دفعه بعد سی  سکه
حکمرانی حکیمانه
پدیدآور: مصطفی دلشاد تهرانی
ناشر: دریا/ تعداد صفحات: ۳۵۳
«حکمرانی حکیمانه» توصیف و شرحِ منشوری بی‌نظیر از اصولِ حکمرانی و خلافت است.
نام امیرمؤمنان علی علیه السلام و  یاد حکومت کوتاه آن حضرت چنان با توحیدمحوری، آزادی، برابری، دادگری و حقوق انسانی عجین شده است که نمی‌توان از حاکمیت احکام الهی و استقرار توحید سخن به میان آورد و حکومت توحیدمحورانه امیرالمؤمنین علیه السلام را تصور نکرد، نمی‌توان آزادی را تصور کرد و رفتار آز
در یک معنا، حقوق مجموع مقرراتی است که بر اشخاص، از این جهت که در اجتماع هستند، حکومت می کند.
انسان موجودی است اجتماعی که باید در میان همگنان خود بسر برد. به حکم طبیعت، شخص در اجتماع کوچک پدر ومادر زاده می شود و در سایه مراقبت ها و عواطف این گروه نیازمندیهای مادی و معنوی خویش را تامین می کند. ولی، پس از دوران کودکی نیز او با دیگران بسر می برد و با همکاری آنان خواسته ها و نیازهای خود را بر می آورد.
از سوی دیگر، خواسته های آدمیان به حکم فطرت با هم شب
دانلود پاورپوینت درس نوزدهم مطالعات اجتماعی پایه هفتم (آریایی ها و تشکیل حکومت های قدرتمند در ایران)دانلود پاورپوینت درس نوزدهم مطالعات اجتماعی پایه هفتم ( آریایی ها و تشکیل حکومت های قدرتمند در ایران ) درس 19 : (آریایی ها و تشکیل حکومت های قدرتمند در ایران ) تعداد اسلاید :17 اسلاید       ویژگی های این پاورپوینت : قابل ویرایش بودن پاورپوینت در این پاورپوینت  تمام موضوعات  منطبق با کتاب درسی  به بهترین وجه در کنار هم قرار گرفته اند .
موضوعات زیر موضوعات بسیار مفصلی هستند که شاید خیلی حرفها درباره شون وجود داره ولی تو پست قبلی گفتم از صحبت کردن در موردش هم ناامید شدم دیگه. اگر منظورم درست دریافت نشده حداقل مورد به مورد نام میبرم که منظورم چه بحث هایی هست:
- مسائل اقتصادی
- مسائل ی
- مسائل اعتقادی
- ارتباط سه موضوع فوق با هم، در ایران
- درک فلسفه ی قوانین
- درک فلسفه ی شرعیات
- چگونگی ادغام دو مورد فوق، در ایران
- چرایی ادغام موارد مذکور در ایران
- فاصله ی درک فلسفه ی تمام مسا
پاورپوینت ایلخانان فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 12حجم فایل: 1578 کیلوبایت قیمت: 1500 تومانتوضیحات:پاورپوینت مربوط به درس ۱۶ مطالعات پایه هشتم با موضوع ایلخانان، در حجم 12 اسلاید.بخشی از متن:دوران حکومت ایلخانان در ایران به رشد اجتماعی مذهب تشیع در این سرزمین یاری رساند. از میان رفتن خلافت عباسی، سلطه ی اهل سنت بر شیعیان را خاتمه داد و شیعیان توانستند در دوران سلطنت ایلخانان که تعصب مذهبی خاصی نسبت
بلاتکلیفی می گذرد، اساسا خوبی روزگار اینست که می گذرد، مرگ زندگی همان زندگی است اما از نگاهی دیگر. 
خیلی ها ازین مملکت رفته اند،  خیلی ها به  حکومت فحش می دهند،  سال های مزخرفی را داریم سپری می کنیم، سرشار از احساس های منفی ، سرکوب ،توهین، عدم موفقیت، نا امنی و . شاید دلیلی که دارند به حکومت فحش می دن همینه، حالا نباید برای من  توضیح بدید که زمان جنگ اوضا ازینم بدتر بوده، بوده که بوده، چه بدتر.
من به جنبه ی این حکومت و به اینکه خوب است ی
عامه‌پسندی، در قامت یک رذیلت، از توهین های تلخ به کسی‌ست که خودش را روشن‌فکر می‌خواند. روشن‌فکر خودش را برتر از آن می‌داند که توسط عامه درک شود. آدرونو هم این مفهوم را با لیبرالیسم صنعتی و صنعت فرهنگ فرموله می‌کند و پسندِ عامه را، کنترل شده توسط حکومت معرفی می‌کند. کنترل عامه، با کنترل فرهنگ راحت‌تر است و حکومت ها با فراپروپاگاندا و هدایت افکار، فرهنگ عامه و جامعه را کنترل می‌کند.این‌ها می‌خواهد درست باشد، می‌خواهد نباشد؛ بیان از آ
سئوال3: با
توجه به این تبیینی که حضرتعالی فرمودید، از واژه "مردمسالاری دينی" این­گونه برمی آید که در حقیقت شما دارید به مردم
در حکومت نقش می دهید، یا به­ عبارتی دیگر، در مردمسالاری دينی زمینه و امکان برای
مشارکت مردم در حکومت؛ برای تعیین خط مشی ­ها و حتی تغییرخط مشی­ ها فراهم می­ شود و
مردم در این حکومت و اعمال قدرت دخالت دارند، اگر این هست تفاوتش با آن دموکراسی
غربی چیست؟ حدود و ثغور  و یا مرز این "مردمسالاری دينی" که می فرمایید برخاسته از مت
پیام تاریخی جیمی #کارتر به #امام_خمینی در مورد بحران گروگانگیری؛ 6 فروردين 1359
تمنّا دارم مرا در حل بحران فیمابین یاری نمایید
من می‌توانم به خوبی درک کنم که تصرف سفارت ما در تهران می‌توانسته است عکس‌العمل موجهی برای جوانان ایران تلقی شود، اما زمان سپری می‌شود و من دلایل جدی برای تردید درباره انگیزه‌های واقعی آنانی که سفارت ما را تصرف کرده‌اند در دست دارم. اشغال سفارت امروز مسائل عمده‌ای برای حکومت شما و حکومت ما ایجاد می‌کند و [در] نهای
امروز کشور از استقلال برخوردار است و این خواسته‌ی عمومی این مردم در انقلاب بوده، یعنی واکنش ملّت ایران به دویست سال سلطه‌ی بیگانگان بر این کشور است. این را خوب است جوانهای ما، اهل فکر و تحقیق ما، مورد توجّه قرار بدهند. تا قبل از انقلاب، حدود دویست سال قدرتهای سلطه‌گر بر این کشور مسلّط بودند و حکومتها زیر سایه‌ی قدرتهای بیگانه حکومت میکردند. حکومت قاجار با تضمینِ دولتِ تزاریِ روسیه بر سرِ پا بود؛ یعنی در جنگهای ایران و روس، در قضیّه‌ی ترک
چوپانیان (آل چوپان) دودمانی بودند که طی سده هشتم (۷۳۸–۷۵۸ق) در قسمتی از ایران حکومت کردند.
این دودمان سلسله‌ای از امرا بود که پس از درگذشت ابوسعید بهادرخان آخرین ایلخان مغول در قسمتی از ایران حکومت کرد. مؤسس آن امیر شیخ حسن چوپانی پسر بزرگ‌تر امیر تیمورتاش بن امیر چوپان سلدوز است و پس از او برادر کوچک‌ترش امیر ملک اشرف چوپانی حکومت کرد. پادشاهان خاندان چوپانی منحصر به همین دو تن است.
چوپانیان از خانواده مغول بودند که در قرن ۱۴ میلادی به شهر
⚫️ برتری منتظران آخر امانی از کل مردم همه دوران ها:
امام سجاد (ع) در رابطه با ظهور و انتظار می فرمایند:
ای ابوخالد، آنانکه در عصر غیبت زندگی می کنند و به امامت حضرت مهدی عج عقیده دارند و در انتظار ظهور او به سر می برند، از مردم هر عصر و روزگاری برتر و بالاترند؛ چرا که خداوند از عقل و درک و معرفت به اندازه ای به آنها عطا فرموده که عصر غیبت برای آنان مانند عصر حضور امام است. خداوند، آنان را در آن زمان چون مجاهدان صدر اسلام که با شمشیر در رکاب حض
سرمقالهرسانه سکان کشتی قدرتاز دیرباز در پی شکل گیری جوامع انسانی انسان ها برای کنترل شرارت ها و اداره صحیح جامعه حکومت ها را ایجاد کردند. در واقع حکومت حاصل تلاش انسان ها برای حراست از منافع همگانی است.اما حکومت ها به مرور زمان از شکل ابتدایی که تنها به منظور حفاظت از جامعه در برابر بیگانگان بود خارج شد و شکلی مدرن به خود گرفت.در همه حکومت ها رسانه ابزاری مهم برای اداره جامعه و انتقال قدرت بود. این ابزار موثر حتی در ابتدایی ترین جوانع نیز کار
در انقلاب شاه اول حرف انقلابیون را نمی شنید و انقلابیون هی بیشتر فریاد کشیدند و عصبانی تر شدند. بالاخره زمانی که شاه صدای انقلابیون را شنید و گفت پیام انقلاب شما را شنیدم، دیگر انقلابیون آنقدر در هیجان و هیاهوی انقلاب خود گم شده بودند که صدای شاه را نشنیدند. انقلاب اسلامی حاصل برخورد تاریخی یک حکومت نابالغ با یک جامعه مدنی نابالغ بود. اگر یکی از این دو بالغ بود، صدای دیگری را به موقع می‌شنید و نمی‌گذاشت کار به فروپاشی بکشد؛ بلکه پیش از نقطه
بعد از هرج و مرجی که در اوائل مشروطه به وجود آمد، به فاصله‌ی چند سال، همان دولت بیگانه‌ی سلطه‌گر خارجی _یعنی انگلیس_ یک دیکتاتور خشن و بیرحم و بسیار خطرناک‌تر از سلاطین قبل از مشروطه _یعنی مظفرالدين شاه و ناصرالدين شاه_ را بر سر کار آورد که او رضا خان بود. دیکتاتورىِ رضا خان بمراتب از دیکتاتوری ناصرالدين شاه و مظفرالدين شاه برای کشور و ملت ما بدتر و خشن‌تر بود که انگلیس‌ها او را سر کار آوردند. در واقع ما از دوران استبداد، وارد دوران آزادی ن
پاراگرافی از کتاب "چرا ملت‌ها شکست می‌خورند" که برام جالب بود:
وقایع مرتبط با "قانون سیاه" نشان می‌دهد که انقلاب شکوهمند 1688 موجب حاکمیت قانون شده بود و این دیدگاه در انگلستان و بریتانیا غلبه داشت. فرادستان بسیار بیشتر از آنچه خود تصور می‌کردند محدود شده بودند. باید توجه داشت که حاکمیت قانون امری متفاوت از "حکومت از طریق قانون" است. حتی اگر ویگ‌ها می‌توانستند قانونی بی‌رحمانه و سرکوب‌گرانه برای رفع موانعی که مردم عامی ایجاد می‌کردند از
امام خمینی می فرمایند: «. پس ما گله ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم ما باید زیادتر سیلی بخوریم آن وقت وقت یک نحو بود حالا نحو دیگری بوده اما در اینکه تاوان را باید پس بدهیم مثل هم است. ابراهیم خلیل الله تاوان را پس داد، موسی کلیم الله داد و رسول خدا (هم) داد و امیرالمومنین آن همه شدت کشید و ائمه ما آن قدر سختی کشیدند برایا ینکه آنها همه در نظر داشتند که حکومت عدل ایجاد کنند. اگر فقط حضرت
متمم بیانیه آچیق37. آقای خمینی در پاریس گفتند:حقوق بشر یعنی هر بشری حق دارد سرنوشت خود را خودش تعیین کند. سرنوشت اهالی مملکت با خودشان است.فرض کنیم شاه آدم خوبی بود وقتی مردم نخواستند کنار برود. در بعد انقلاب ما شاهد این نیستیم سرنوشت و صلاح مردم دست خودشان نیست و ولی فقیه صلاح مردم را می داند. حق تعیین سرنوشت لگد مال شد.در جای دیگری در پاریس می گوید کجای حکومت اسلامی دیکتاتوری است. حکومت قانون است.راست می گوید دیکتاتوری نیست و بعدها بدان توتال
 انتقاد کارشناس سینما در خصوص تصویرسازی غلط از ت
محمدتقی فهیم در یازدهمین جلسه "سینما روایت":
این فیلم‌ها به جای اینکه در نقد ت باشند در نفی ت هستند. در خیلی از فیلم‌هایی که در سینمای ما ساخته می‌شود می‌گویند نباید وارد حکومت شود.این فیلم‌ها می‌گویند باید کار‌هایی مانند سیم‌کشی ساختمان بکند یا در نهایت به منبر برود، به همین دلیل شاهد فیلم‌های پوپولیستی درباره ت هستیم که در آن می‌گویند ب
اینکه در حکومت دينی فساد نباید باشد و اگر فساد بود پس آن حکومت، دينی نیست؛ پیش فرض غلطی است. اسلام مدعی نیست که در سایه‌ی حاکمیت دين، فساد به طور کلی از بین می‌رود و همه انسان‌ها صالح می‌شوند! (البته که هنوز حکومت ما اسلامی نیست و به سمت اسلامی شدن پیش می‌رود)
این تصور باسرشت انسان سازگار نیست و متون دينی هم به این نکته اشاره دارند. انسان به اختیار خود به دين گرایش پیدا می‌کند و از قدرت اختیار و آزادی برخوردار است و به همین دلیل هم می‌تواند
حکومت یکپارچه مردمی و تناقضات فراگیر . سیاهی و انرژی تاریک و منفی ای که در تمام اقشار جامعه و تمام ارکان حکومت بصورت یکپارچه و یکنواخت پخش شده و باز تولید می شود. مردی را دیدم که وقتی دوستش ته سیگاری در خیابان انداخت. تا مرز دعوا با او پیش رفت و بعد که از خورده شدن نصف جنگل های شمال برایش میگفتی کر میشد و میگفت این اخبار را پیگیری نکن برای اعصابت خوب نیست!جوانی را دیدم که از این نظام بیزار بود و سالها در تلاش برای رفتن به امریکا و بعد یک روز چن
امام
خمینی (ره) در تاریخ 19/10/57 در موضوع حق نظارت مردم بر حکومت اظهار داشت :
«
هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیما در برابر سایرین، زمامدار_مسلمین
را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب_قانع_کننده بدهد و در
غیراینصورت
اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد ـ خود به خود ـ از مقام
زمامداری معزول
است.»
وقتی
در نظام_اسلامی بشود عالی ترین مقام حکومت را مورد پرسش قرار داد و به کار او
اشکال و ایراد کرد و از او درباره کارهای مربوط به حکو
  تاریخ در حیرت است از انسانهایی که حق را می بینند و ناحق را برمی گزینند، راه را می شناسند و به بی راهه می روند. ما در قرن 21 زندگی می کنیم. همه ی ما فکر می کنیم که نسبت به انسانهای قرون گذشته آدمهای داناتر و فهمیده تری هستیم. اما هنوز این شعور و آگاهی در بسیاری از مردم جهان به وجود نیامده است که بهترین فرد را برای حکومت انتخاب کنند. ما شاهدیم که بعضی از رهبران جوامع فاقد شعور ی و فاقد علم و دانش کافی برای حکومت هستند اما در عین حال بر
40  روز دیگه باقی مانده است.
دیروز نجفی شهردار سابق تهران زن دومش رو که ناشی از پروژه پرستو بود را کشت.
ترامپ گفته که حکومت ایران به همین ترتیبی که هست میتونه باشه
ژاپن احتمالا واسطه باشه و بعد از انقلاب اولین باری هست که میاد ایران.
«در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند. | تمام اقلیت‌های مذهبی در حکومت‌اسلامی می‌توانند به کلیه فرائض مذهبی خود آزادانه عمل نمایند و حکومت‌اسلامی موظف است از حقوق آنها به بهترین وجه دفاع کند. | اقلیت‌های مذهبی به بهترین وجه از تمام حقوق خود برخوردار خواهند بود. (آبان 57) | من و سایر ون در حکومت پستی را اشغال نمی‌کنیم، وظیفه ون ارشاد دولت‌ها است. (دی 57) | ون نباید رئیس جمهور شوند.»
«ما دیگر نمی‌توانیم
ی منبر دیگه برم:-)خب اول از همه بگم نود درصد کسایی که هروقت حرف تلویزیون ایران میشد ؛ ی بادی ب غبغب مینداختن و میگفتن واااااااااااااای من اصلا تلویزیون ایران نگاه نمیکنم برنامه های چیپ و مزخرفه ، الان شدن بیننده پروپاقرص  سابق  خندوانه و پشیمان از دیدن برنامه و عصبانی از رامبد !من شاید بگم ۸۰ درصد خندوانه رو دیدم . ولی هیچوقت یادم نمیاد کسی تو این برنامه گفته باشه ایران بهترین کشوره و مردم ایران شادن و فلان !کسایی که میگن رامبد دورویی کرد
انسان باید تلاش او بر این باشد که همیشه در مسیر و مدار حقیقت حرکت نماید و کاری و سخنی جز آنچه که مقتضای حقیقت باشد را انجام ندهد؛ و البته چنین کاری هر چند در زبان آسان است اما در عمل بسی سخت خواهد بود به ویژه در عرصه حکومت داری
مسئولان ی کشور در یک کشور اسلامی باید بدانند که اگر قرار است سخنی را به مردم بگویند، نباید جز حقیقت را برای آنان بازگو کنند و عملی جز آنچه مقتضای حقیقت یا رساندن مردم به حقیقت است را انجام دهند.
ادامه مطلب
تاریخچهتاریخچه ساخت دیوار چین به دوران حکومت شین هوانگ، امپراطور چین در طول سال های 259 تا 210 پیش از میلاد باز می گردد. در آن دوران، شی هوانگ دستور داده بود که دیوار های بین شهر ها خراب شوند و بجای آن دیواری عظیم در امتداد مرز شمالی کشور احداث گردد، دیوار چین در آن زمان از سمت شرق به استان لیائونینگ و از سمت غرب به استان گانسو ختم می شد.سال ها بعد در پی مرگ شی هوانگ، حکومت آن ها سقوط کرد و پس از آن قبایل شمالی موفق شدند بخش هایی از دیوار را تخریب و
دو نفر بیشتر از همه تعیین کننده ی ت منطقه ای ایران هستند. یکی از آنها خادم الاسلام نما آقای طائب در سپاه است.خیلی افکار و اعمال فوق خطرناکی دارد. و دیگر آقای قاسم سلیمانی است. آقای مجتبی ای نیز همچنین.رییسی هم تدارکاتچی است.ظریف هم وزیر خارجه نیست.بلکه سخنگوی ت حکومت در غرب است.ولی هیچ یک به اندازه ی طائب نیست. در ایران هم زکات و خمس می گیرند و هم مالیات. از دو طرف که نمی شود.سیستم حکومت دچار فساد سیستماتیک است. و چاره ای جز ویرا
فقه کارآمد، فقهی است که سر از مسائلی که صدها هزار بار آن
را مباحثه کرده و بر آنها صدها بار حاشیه زده است، بیرون آورده و به درد و
فریادهای دردمندانه جامعه اش توجه کند. وگرنه تکرار احکام عبادات و معاملات در
فقه، آیا توانسته است گره ای از مسائل کشور باز کند؟ در خصوص فساد دولتی و فساد
افراد منتسب فامیلی و خویشاوندی به مدیران حکومتی و دولتی، قبل تر گفته شد که فقه
باید تئوری خود را برای کنترل آنها بیان کند. برداشت نگارنده از آیه شریفه یا
نِساءَ النّ
مسبب وضع فعلی ایران , که صادرات نفت صفر شد. مسولان حکومت ایرانند. مردم در صورت وضع بد اقتصادی باید دمار از روزگار این حاکمان بیارند.گلین اوینیاممیر دییر اتاق ایریدی.مردم .آمریکا مامریکا سرشان نمیشه. مردم با جنتی و رییسی و رهبری و و لاریجانی و سایر روسا طرف حسابند.
به
نام خدا. سلام. دروغِ‌محض را هیچ‌کسی حتی اگر نادان‌ترین باشد، باور
نخواهد کرد؛ به‌همین‌علت، کتابان هر حکومتی آن‌چیزی‌را می‌نویسند، که
دلخواه همان حکومت است. آنان، همواره جزئی از حقیقت را با انبوهی از دروغ،
آلوده می‌کنند تا ساده‌لوحان آنها را بپذیرند.مثال می‌زنم: اگر خواستید مثلاً این سه شخصیت بزرگ را بشناسید، باید ورای کتاب‌های حکومت‌نوشته، دست به حقیقت‌یابی بزنید:بلال
حبشی؛ که سرانجام با آن‌همه رنجِ شکنجه‌ها و دردِ بردگی
معمولا تو مراسم دهه فجر سوره فجر رو تلاوت میکنن، آیا بین این دو ارتباطی وجود داره؟!
بله فجر به شکافته شدن تاریکی توسط روشنایی گفته میشه و انقلاب ما به تعبیر امام راحل انفجار نور بود.
از دوازده بهمن که روز ورود امام به کشور هست تا بیست و دوی بهمن، این ده روز هم اتفاقا تناسب کامل با لیال عشر دارد.
اما جدای از این
روایت داریم که مراد از فجر (به معنی سپیده دم) آخرین امام حضرت قائم(عجل الله فرجه) است.
مراد از شفع (بمعنی جفت) هم علی وفاطمه علیهماالسلام،
از بالای شهرک بوعلی پناه دنج این چند ماه زل زدم به غروبغروب تهران شهر در حال فرار از دست آدم هاغروب دلبرهتازه بارون قطع شده و ما کل راه تقریبا هیچی نگفتیم باز به مدل خودت ابروهاتو بالا می‌اندازی چروک میافته رو پیشونیت و چشمای تیره قهوه ایت ریز تر می‌شهو میگی کمال همنشین روت اثر کردیکجورایی سکوت رو دوست داری اما می خوای بیشتر سهم سکوت مال خودش باشه دارم ازون بالا تایم لپس می گیرم مثلا که غروب شه تاریک شه و ته ته ابراچراغ خ
تحقیق تاریخ ی و اجتماعی ایران از غزنویان تا مغولاندانلود تحقیق با موضوع تاریخ ی و اجتماعی ایران از غزنویان تا مغولان، در قالب word و در 74 صفحه، قابل ویرایش، شامل چگونگی بقدرت رسیدن غزنویان به ترکان، حکومت محمود و ایجاد امپراطوری غزنوی، دستاوردهای حکومت غزنوی، عمده‌ترین .
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتب معتبر آمده است پیامبر لعنت کرد کسی را که به جیش اسامه نرود، صحابه نرفتند ،پیامبر بارها تکرار فرمودند و باز صحابه نرفتند،و آنانکه نرفتند جانشین پیامبر شدند.
یا مردم برای حرف پیامبر ارزش قائل نمی‌شدند
یا جانشین پیامبر را مردم انتخاب نکردند
یا کتب اهل سقیفه بی اعتبار است.
یا اینکه
کتابها درست نوشته اند و مردم برای حرف پیامبر ارزش قائل بودند و آنانکه جانشین پیامبر شدند به انت
قدرت و اقتدار در حکومت نبوی




قدرت از مقوله های مهم و اساسی جامعه شناسی ی و علم ت می‌باشد که بدون در نظر گرفتن آن مطالعات و پژوهشها در این رشته ها ناقص خواهد بود




دسته بندی


معارف اسلامی




فرمت فایل


doc



در سرزمین قد کوتاهانمعیارهای سنجشهمیشه بر مدار صفر سفر کرده اندچرا توقف کنم؟من از عناصر چهارگانه اطاعت می کنمو کار تدوین نظامنامه قلبمکار حکومت محلی کوران نیستمرا به زوزه ی دراز توحشدر عضو جنسی حیوان چه کارمرا به حرکت حقیر کرم در خلا گوشتی چه کارمرا تبار خونی  گل ها به زیستن متعهد کرده استتبار خونی گلها،میدانید؟
"محافظ پیر"عکاس: ناشناسسال: ۱۹۹۰منبع:All That’s Interestingاین عکس تصویر پیرزنی ۱۰۶ ساله است که در جلوی خانه‌اش ایستاده و با یک کلاشنیکف از خانه اش محافظت می‌کند. این عکس در روستایی نزدیک شهر گوریس واقع در جنوب #ارمنستان در ۱۹۹۰ حین جنگ بین بومی‌های ارمنی منطقه قره‌باغ و حکومت آذربایجانگرفته شده است
عکس آقای خامنه ای

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

صبا رایانه بهترین وبلاگ روانشناسی فایلکده برتر ( برترین مرجع فایل های آموزشی ) Matt مطالب مفید در مورد مشاوره خانواده، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم Allison نکات برگزاری همایش و کنفرانس تفریح سالم بـیـگـنـــاهـــان ...